Jezme AVOKÁDO budeme zdravější a štíhlejší :-)

Avokádo je exotické ovoce, které tělu dodává nejzdravější sacharidy, nejjemnější tuky a nejlepší bílkoviny. Je plodem rostliny, která se jmenuje hruškovec přelahodný. Poprvé, když jsem tuto informaci zaslechla, příjemně mně to pobavilo. 🙂 Má příznivé účinky při chorobách kůže a sliznic. Také snižuje krevní tlak. Pomáhá při nemocech jater, ledvin a močových cest. 🙂

Víte odkud pochází tohle krásně zelené až černé ovoce? Ze střední Ameriky, ale dnes se pěstuje po celém světě.

Moje cesta k avokádu byla celkem jednoduchá, poprvé mi zachutnalo, když jsem si dělala avokádový čokoládový puding. Po druhé jsem si avokádo dala s miskou dalšího různého ovoce, s oříšky a s troškou medu. A byla to mňamka. 🙂

Jejich barva je různá od tmavozelené a červené po žlutou až téměř černou.

Plody, které můžeme u nás koupit, pocházejí z Izraele nebo ze Španělska.

Ovoce jako je avokádo je důležitou složkou potravy, zejména pro vegetariány, sportovce a ty z nás, kteří z nějakého důvodu nemohou konzumovat živočišné tuky. Obsahuje až 20% tuku a prospěšné nenasycené mastné kyseliny, především kyselinu olejovou stejně jako olivový olej. 

Avokádo se považuje jako kvalitní zdroj bílkovin. Doporučuje se těhotným a kojícím ženám, lidem trpícím únavou nebo pro celkové posílení organismu.

Důležité látky v tomto ovoci jsou silné antioxidanty, vitamín E a karoteny, které podporují regeneraci buněk, zbavují tělo toxinů a mají kladný vliv na stav naší pleti a vlasů.

Látky obsažené v avokádu snižují hladinu inzulínu. Proto je výborné pro cukrovkáře.

Avokádo obsahuje více draslíku než banány. Draslík je dobrý a potřebný pro správnou funkci nervového a svalového systému. Také má zásadní vliv pro správnou činnost vašeho srdce. Ve 100 g se nachází 14% doporučené denní dávky draslíku. Pro porovnání, banán obsahuje jen 10% doporučené denní dávky.

Avokádo má velké množství vlákniny, která je důležitá pro snížení hmotnosti a cukru v krvi. Tohle ovoce také snižuje hladinu cholesterolu. 

Avokádo se výborně hodí do salátů a to ať už ovocných nebo zeleninových.

OBSAHUJE: 
– vysoké množství tuků
– minimum sacharidů
– kvalitní bílkoviny
– vysoký obsah lecitinu
– nízký glykemický index
– bohaté na vitamíny a minerální látky

ZAJÍMAVOSTI:
Avokádo začíná zrát teprve poté, co se utrhne ze stromu. Nezralé kusy stačí ponechat několik dnů v pokojové teplotě.

Předkolumbovští obyvatelé Ameriky ho konzumovali místo masa. 🙂

Při svém dalším nákupu nezapomeňte do svého nákupního košíku přihodit avokádo. 🙂

Katrin ♥
Miluji dobré jídlo, cestování a přináší mi radost když můžu někomu pomoct. :-)
Komentáře