Nepodceňujte SPÁNEK ♥

Spánek je nepostradatelnou součástí našeho života, ovlivňuje stav pleti a duševní pohodu. 

Položím Vám otázku:
Jak dlouho spíte v dnešní uspěchané době?

Každý z Vás bez rozdílu by měl spát alespoň 8 hodin denně.
V případě nedodržení této doby se začnou objevovat nežádoucí příznaky, jako je narušení biorytmů.
Lidé, kteří spí méně než sedm hodin denně, mají větší pravděpodobnost nachlazení.
Ve spánku se tvoří pro regeneraci důležitý růstový hormon.
Nedostatečný nebo špatný spánek se na nás projevuje negativně, má řadu následků, které určitě sami znáte.

Nemůžete se soustředit, může Vás bolet hlava a Váš den je unavený.

Způsobuje velmi často stavy deprese a jste tak snadno podráždění.
Jestli máte za sebou jen pět nebo šest hodin spánku. A rádi by jste si ještě hodinu zdřímli, ale slíbili jste si, že půjdete cvičit, raději spěte. 
Je to mnohem důležitější, protože nedostatek spánku vede k tomu, že se přes den přejídáte. 
Ta hodinka je opravdu poznat.

Protože budete mít dřív hlad, budete potřebovat doplnit energii, abyste nebyli unavení.

Zkuste si po ránu vyskočit radostně z postele. Nalaďte se na pozitivní vlnu myšlenek. Stoupněte si hned po probuzení před zrcadlo a z celého srdce, co nejupřímněji se na sebe usmějte. A sami uvidíte jak ten den budete mít mnohem krásnější. Řekněte si: Dnes je skvělý den. 🙂 
Neodkládejte budík o dalších deset minut, protože to Vás ještě víc otráví.

Co by jste měli vědět o spánku?
– zlepšuje paměť, výkonnost a produktivitu
– umožňuje uvolnění růstového hormonu  a tím působí proti stárnutí a obezitě
– odbourává stres, který nepříznivě působí na Vaší tělesnou hmotnost
– umožňuje mozku roztřídit emoce a vzpomínky, což následně zvyšuje schopnost přemýšlet a učit se nové věci
– zvyšuje odolnost proti infekcím onemocněním a léčí
– snižuje pravděpodobnost nehod (nejedna katastrofa byla částečně způsobena zanedbaným spánkem)
– obnovuje životně důležitou energii

Když se posuneme o úroveň výš, tím že jíme zdravě, cvičíme tak přijde rozhodnutí lépe se vyspat.
Kouzlo v rozhodnutí je, že na tom začnete vědomě pracovat. Dívejte se na spánek z jiného pohledu.
Těšte se na něj, berte ho jako potěšení a do spaní se zamilujte.
Opravdové změny začínají ve Vašem vnímání.
Žít večer je zvykem moderní doby. Ale organismus k tomu uzpůsobený opravdu není. Člověk není noční živočich. 🙂

 Ve tmě hůř slyšíme, špatně vidíme a cítíme.

Proto je nejlepší si užívat všechny naše smysly během dne, kdy je světlo.
Lidé, kteří vstávají s rozedněním častěji vykazují charakterové vlastnosti, jako jsou optimismus a životní spokojenost.  
Ale opravdu šťastní, úspěšní a zdraví jsou ti, pro které je spánek jednou z hlavních priorit.

Skvělý spánek začíná, už ve chvíli kdy se probudíte. Stejně jako správný čas usínání je podstatný i čas probuzení.
Vstávání v rané fázi dne dává tělu signál, že se mu bude v noci dobře spát. 

 Začnete-li pracovat na svých cílech ještě před osmou ranní, už to Vám dodá samo o sobě pocit optimismu.
Je důležité, aby jste během dne uvítali pohyb. Choďte, cvičte a meditujte.

Co nejdříve po probuzení vyjděte ven na čerstvý vzduch, ideálně někam do přírody na procházku. 

Nejlíp uděláte když se vystavíte sluníčku, protože vám pomůže vyplavit melatonin.

 Hormon přezdívaný jako hlavní spánková hvězda.

Sportovat se doporučuje v dopoledních hodinách. 
Protože když cvičíte na konci dne, kdy už se blíží čas jít do postele, budete pak obtížněji usínat.
Je tomu tak proto, že se po cvičení uvolní adrenalin a další hormony, a tyto hormony tělo povzbudí, a to není nejlepší, chystáte-li se jít spát.

Studie dokázaly, že sportovci usínají rychleji a spí efektivněji i déle.
Vytvořte si v ložnici svou spánkovou oázu, kam budete chodit rádi jako do kavárny. 
Ložnice pro Vás má být místem příjemného, uklidňujícího a harmonického prostředí.
Ložnici je třeba zbavit nepořádku, uskladněných krámů a všeho, co by Vás mohlo rušit.

Základem ložnice je dobrá matrace, hezké povlečení a pokojová rostlina.
Ložnici si vyhraďte pouze na spaní a na sex. Nevěnujte se tam jídlu, práci a ani ničemu dalšímu.
Pokojovou rostlinu doporučuji popínavý jasmín, protože má zklidňující účinky na lidské tělo. 
Omezte kofein, protože je to mocný stimulant nervové soustavy.
Když Vám nervový systém září jako vánoční stromeček, můžete jen těžko doufat, že se kvalitně vyspíte. 

Dopřávejte si zdravé potraviny v rozumné míře.

Hlavně večer se vyhněte polotovarům, smaženým těžkým jídlům a přesoleným potravinám. 
Večeře by měla být lehká a bílkovinná. 

Co by jste měli brát dál na vědomí? 
Starosti do ložnice nepatří.
Stres a práce jsou nejčastější příčiny nespavosti, proto je zanechte za dveřmi ložnice.

Jen co dolehne naše hlava na polštář, začne v ní kolotoč myšlenek toho, co se nám nelíbí, nedaří apod.
Následně to způsobuje úzkost, stres a potíže s usínáním.
Pokud se Vám to stane je potřeba se zaměřit na něco jednoduchého.

To je důvod proč někteří před spaním počítají ovečky.
Můžete počítat od stovky dolů a každé číslo si představit na počítadle.
Můžete zkusit soustředit se na vlastní dech. To je velice uklidňující cvičení.

Vnímejte jen svůj dech, nádech a výdech na nic jiného nemyslete.
Dopřejte si před spaním naprosté uvolnění mysli například relaxačním poslechem hudby.
Zachumlejte chodidla do ponožek a popřejte upřimně sami sobě krásnou dobrou noc. 

Živiny pro kvalitní spánek:
– málo vitamínu C v krvi = častěji se člověk během noci budí
– dopřejte si papriky, kiwi, citrusy, zelenou listovou zeleninu
– selen je důležitý pro fungování imunitního systému a štítné žlázy.
Zkuste para ořechy, slunečnicové semínka, kuřecí a hovězí maso, žampiony.
– omega-3 mastné kyseliny pomáhají k hlubšímu spánku.
– Vitamín D, B6, melatonin, probiotika a hlavně
HOŘČÍK – král dobrého spánku.

Kateřina Spurná
Miluji dobré jídlo, cestování a přináší mi radost když můžu někomu pomoct. :-)
Komentáře